وبلاگ

پنجره‌های دو جداره ترمال بریک آلومینیوم و مزایای آن

Thermal break در لغت به معنای شکست حرارتی می باشد که اطلاق این کلمه در صنعت درب و پنجره آلومینیوم به معنای ایجاد یک لایه فی ما بین پروفیل آلومینیوم درقسمت های فریم و لنگه می باشد که مانع از اتلاف انرژی در درب و پنجره های آلومینیومی خواهد شد.

این قطعه سخت که به آن لاستیک پلی آمید گفته می شود توسط ماشین دوخت در بین پروفیل آلومینیومی در اصطلاح دوخت حرارتی می شود.

 

لاستیک پلی آمید دارای مقاومت حرارتی بسیار بالا (تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد) می باشد.

جهت آب بندی و هوا بندی درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک از واشرهایEPDM با طول عمر و کیفیت بسیار بالا استفاده می شود که درب و پنجره ها را در مقابل ورود گرد و غبار و آب به داخل ساختمان ایمن می سازد.همچنین لایه پلی آمید مورد استفاده در درب و پنجره های آلومینیومی ترمال برک امکان ۲رو رنگ بودن پروفیل آلومینیومی جهت زیبایی بیشتر را فراهم می سازد.

پنجره دو جداره ترمال بریک چیست؟

درب و پنجره دو جداره ترمال بریک از آخرین دستاوردهای صنعت آلومینیوم‌سازی دنیا می‌باشد که در آن تعبیه یک عایق EPDM باعث شده است تا ارتباط پروفیل آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی قطع گردد. روش مذکور این امکان را به ما می‌دهد که رنگ داخل محل استفاده با رنگ پروفیل سطح بیرونی متفاوت باشد. قابلیت دیگر این محصول عایق بندی صد در صدی فضای درونی ساختمان است. نکته قابل توجه این است که ترمال بریک در عین زیبایی و ظرافت تمامی قابلیت‌های پنجره‌های یو پی وی سی را نیز دارا می‌باشد.

لازم به ذکر است که پنجره‌های آلومینیومی معمولی در مقابل عناصر جوی مقاوم هستند ولی از آنجایی که آلومینیوم رسانای خوبی می‌باشد، باعث تلف شدن انرژی می‌شود. برای حل این مسئله محصول جدیدی به نام پنجره آلومینیومی ترمال بریک به دنیا عرضه شده است که در این پنجره‌ها وجود لایه پلاستیکی بین دو فریم داخلی و خارجی در مقابل انتقال حرارت شکست به وجود می‌آورد. کلمه Thermal Break به عنوان شکست حرارتی معنا می‌شود. این پنجره‌ها عایق حرارتی دارند یعنی از دو فریم داخلی و خارجی تشکیل شده‌اند که توسط یک عایق پلاستیکی از هم جدا می‌شوند. در گذشته پنجره‌های آلومینیومی حرارت را بین داخل و خارج خانه منتقل می‌کردند، ولی در پنجره‌های ترمال بریک به واسطه ترکیب پلی آمید و آلومینیوم در تولید آنها این مشکل رفع شده است.

گروه صنعتی پویان تجارت به عنوان تولید کننده پنجره‌های ترمال بریک و نان ترمال (اختصاصی) در شرق کشور استان های خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان ، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی به شما می‌باشد.

نمونه پروژه های انجام شده توسط یونیتک :

انواع مختلف درب و پنجره های آلومينيومی:

  • آلومينيوم ساده
  • آلومينيوم ترمال بريک
  • چوب آلومينيوم

بر اساس نظریه آژانس بین المللی حفاظت از محیط زیست:

  • ها می توانند عامل هدر رفتن 25 درصد از مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم کردن یک خانه و نیز 50 درصد از مقدار انرژی مورد نیاز برای تهویه آن باشند .

بطور کلی مزایای استفاده از پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک را به صورت زیر میتوان فهرست کرد:

  • عایق رطوبتی
  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • غیر قابل اشتعال
  • سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • مقاوم در برابر آلودگی هوا و گرد و غبار
  • مقاوم در برابر فشار باد در عین سبکی
  • زیبایی فوق العاده، تنوع رنگ زیاد و دلخواه
  • سبکی فوق العاده
  • ایمن در مقابل سرقت و زلزله
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و شکل به دلیل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، زمان

نتیجه استفاده از پروفیل ترمال بریک، جلوگیری از انتقال سرما و گرما از جدار خارجی به جدار داخلی و بالعکس می باشد. در صورت استفاده از سیستم ترمال بریک در درب و پنجره ها ۳۸% کاهش اتلاف انرژی حرارتی در فصل سرما و ۳۲% کاهش اتلاف انرژی برودتی در فصل گرما، ۲۸% کاهش مصرف سوخت، ۲۰% کاهش هزینه در سرمایه گذاری اولیه تاسیسات و همچنین به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری میشود.

در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با تکیه بر چند اتصال رایج به خصوص یراق آلات پیچ و پرچی و همچنین پانچ با استفاده از لقمه‌های توپر آلومینیومی قدرت اتصال به نحوی فوق‌العاده بالاست. یراق‌آلات مستقیماً به فلز آلومینیوم متصل هستند.

رنگهای پودری الکترواستاتیک با تنوع فوق‌العاده بیش از ۲۵۰ رنگ متنوع را در اختیار مصرف‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ریختگی است. علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ‌ آمیزی دیگر یعنی آنادایز تنها برای پروفیل آلومینیوم قابل انجام است. پروفیل‌های آلومینیوم با رنگ‌های چاپی و سخت‌شدن در کوره دوام و زیبایی دو چندانی دارند.

امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم و لذا در این مقوله آلومینیوم فلز مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از پرده کرکره های عایق در فصول سرد باعث محدودیت در تلفات انرژی بالاخص در هنگام شب خواهد شد.

علاوه بر آن تنوع و زیبایی یک سیستم پوشش و رنگ آمیزی یعنی آنادایز تنها در آلومینیوم قابل استحصال است.

سیستم پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

کاهش معایب انواع درب و پنجره آلومینومی با مرور زمان:

درب و پنجره های آلومینومی نیز مانند هر تکنولوژی جدیدی که به منظور کاهش معایب نمونه های پیشین خود می آید خود دارای معایبی هست که به مرور زمان اصلاح می شوند و به کمال می رسند. درب و پنجره های آلومینیومی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

نسل اول: نسل اول درب و پنجره های آلومینومی در حقیقت نیمه آلومینیومی نیمه فلزی بودند زیرا آنها توسط میلگرد به هم متصل می شدند و عملا امکان دو جداره کردن انواع درب و پنجره ها نبود.

نسل دوم: نسل دوم درب و پنجره های آلومینومی در تکمیل نسل اول به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی توسعه یافت و به استفاده از شیشه های دو جداره در چهارچوب های آلومینیومی جامع عملا پوشاند.

نسل سوم: در این نسل از درب و پنجره های آلومینومی مشکل نبادل حرارتی بالا بین محیط داخلی و خارجی ساختمان برطرف شد و درب و پنجره های آلومینومی ترمال بریک عملا پا به عرصه صنعت درب و پنجره سازی آلومینومی راه یافتند.

چهارچوب های نسل سوم که به صورت علمی تر پروفیل های آلومینیومی نامیده می شوند یک لایه لاستیک از جنس پلی آمید است که عملا پروفیل درب و پنجره های آلومینومی را به شکل دوجداره در آورده است. این لایه پلی آمیدی در بین دو تیغه آلومینیومی توسط دستگاههای پرس، پانچ می شوند که علاوه بر مزیت کاهش انتقال حرارت از ورود صدا نیز جلوگیری می کند و به نوعی عایق صدایی هم محسوب می شود. لاستیک پلی آمیدی مورد استفاده در درب و پنجره های آلومینومی ترمال بریک در حقیقت الیاف متراکم شده شیشه ای هستند توان تحمل فشار و حرارت را دارا می باشند.